PhalanxoflegendZ Ver 4.5

belajar belajar belajar -_-"

ehem assalamualaikum.boleh tak aku nak cakap sesuatu?bole lah bole lah....ehem.kau orang rase penat tak belajar?memang super hebat lah kalau korg cakap tak penat.tak macam aku.baru belajar sejam dah panas kepala.setiap hari memang kena bangun awal.pegi kelas awal.memang wajib kelas stat pukul 8.abis pukul 5.memang susah nak dapat balik awal.lagi2 dengan lecturer cina.dahla tak paham kalau belajar dgn lect cina.tak senonoh en perangai aku.baru dapat susah sikit dah bising2.yang kat malaysia ni pulak yang kecoh2.padehal yang kat jordan,mesir,us sume steady je.haishh-_-'

nasib baik aku belajar kat sepintar.boleh beza baik ngan buruk.boleh paham kenapa belajar itu susah.kalau bukan sebab mak ayah aku,dah lame aku berenti belajar.pastu buat bisnes pisang goreng ke,tempe goreng ke,kerepek ke.hape kau ingat jual benda2 alah ni tak boleh kaya ke?ade sorang tauke kerepek kat banting ni memang jadi jutawan.bini 4.banglo 4.kerepek eksport gi mane2.memang kalau buat bisnes dengan brsungguh2,insyaAllah kite akan jadi kaye.tapi kenape mak ayah kite suruh belajar jugak?kenapa cikgu2 suruh kite pulun abis2 utk belajar?kenapa?kenapa?itu aku takleh jawab ah sebab aku belum jadi mak orang lagi.hihi

tapi yang penting,sesusah mane pun kite blaja,kite kene belaja jugak.cube bayangkan kalau ade sorang makcik ni tanye kat mak kite

makcik:eh mus(mak aku).anak kau yang fairuz tu sekarang belajar kt mane?

mak aku:hum entahla.sekarang tolong jual pisang kat pasar malam.bulan depan nak kahwin dah.tulah    die.belajar pun malas.kahwin jelaa

makcik:oh ye ke..(sambil dlm hati makcik ni ngejek2 sebab fairuz tu brenti blaja)

ish kesian mak aku.mesti maluu gila kalau dapat anak macam ni.ish penat mak aku ngandungkan aku,beranakkan aku,tapi aku lahir kat dunia ni macam buat malu je(mungkin ini salah satu sebab nape mak aku soh belajar).

so,conclusionnye,belajar lah selagi anda mampu.tolabul ilmi minal mahdi ilal lahdi(eh betul ke?)

8 comments:

zayed said...

bila kite tempuh kesusahan kat alam uni@matrik@mane2 je, baru kite sedar betapa bestnya idop kat sepintar dulu.... saya sayang sepintar.... guru2 dan pelajar2nya...

nemesis3891 said...

bagus betul. anak sapa neh? hehe

alief_kaizer said...

terBaiK!!... smmgnya bab kahwen susah lari drpd peyuz... hhu dah ad yg berkenan ke huhu... tapi ape yg pntg dipenting dhulu ye... maaf~

peyuz said...

sengal do alep.manede aku ckp pasal kawen kat atas ni...asal aku cakap je,kau komen pasal kawen.ape kau ingat aku nak kawen sangat ke??fine ah.aku tak sebut dah

muadzmuhammad said...
This comment has been removed by the author.
muadzmuhammad said...

belum kawin ke dah kawin ke sedang kawin ke,belajar itu sampai meninggal...ilmu tu akan menjaga kita

tapi goreng pisang, kerepek, eksport, jutawan, 4 bini, 4 banglo, tu semua kita yang berlu jaga dia.

ye dak?

peyuz said...

ok

hilmi said...

aku terbayang peyuz jual pisang goreng kt sepintar. hehehe. :D

Related Posts with Thumbnails