PhalanxoflegendZ Ver 4.5

ceretera kita part II

kisah ini dituls pada 21/3/2009




Assalamualaikum 22/3/2026

ingin ku ukir sebuah diari kisah yang berlaku pada ketika ini...oh celik2 aku sudah berumur 32 tahun memerangkap bapak kepada tujuh orang anak bersama isteri tersayang...hari ini daku cuti,alhamdulillah bos aku di bank islam (islamic bank advisor) memberikan aku cuti bergaji....

saatku mencelikkan mata di keheningan pagi udara malaysia.tahun 2026.banyak berubah.saat ini aku melihat saat terbit mentari sewaktu pulang solat subuh dari masjid al qadriah..aku ingat pesan rakan ku zaid ketika di sepintar dahulu."muadz kalau kita berpisah,kau jangan lupakan aku"..aku takkan lupa kau zaid.saat ini aku pulang..sampai je rumah aku buka tv yg berada di ruang tamu...

"eh macam kenal"mataku ku kecikkan..kelihatan org yg memakai uniform lengkap tentera bersama baju uniform segak beliau..dalam slot motivasi pagi tv3 ketika itu,ku lihat tertera nama Jeneral Dato' Faiz Ikmal B Sofian."wuyoo beliau kini bertugas sebagai Jeneral Kor Agama Angkatan Tentera Malaysia(KAGAT).tersenyum Aku sendirian.ini sahabatku ketika berada di sepintar dahulu.memegang amanah sebagai pengerusi BADAR 2009.

aku keluar rumah.untuk membeli sarapan untuk familiku.aku lalu depan stadium bukit jalil dengan menaiki brabus ku.kelihatan juga kawan se batch aku Dr luqman syahir dan Dr Faizzuddin.mereka sedang mentrainingkan pasukan negara untuk ke piala dunia bersama rajagobal.jgn main2..fizio terapi.kalo tak silap.memastikan athlet malaysia kan kekal segar bugar seperti mereka tatkala di sbpi rawang dulu.aku melihat mereka.mereka tak nampak aku.ah biarlah sibuk agaknye.

aku sampai ke kedai mamak.ku gapai surat khabar.tersengihku sendirian."PENEMUAN BARU DR AMIR ".Antibiotik madu.tibatiba kereta BMW singgah di sebelahku.....


rakanku,Dr amir,Dr Kamal,Dr Ikmal,IR farhan afiq


the end of part 1.


nnt aku sambung k...ni aku nak mintak izin adik beradikku sekalian batch 0509.memandangkan masa kian ketat macam keketatan yg kian memuncak.aku harap kamu semua memberi ijin tok aku memilih sendiri AJK2 induk untuk hari GRADUASI kita tanpa membuat mesyuarat yang akan memakan masa dan tenaga kalian.boleh tak?cikgu fazidah nak cepat...








part II
vruuummm.plap.enjin BMW 7 SERIES di off kan.maka kelurlah seseorang yg sangat aku kenali.menuju ke arah aku.adeker dia tak perasan aku.maka slowly2 aku pon tegur beliau.
"woi samad! ape cerite!"
"eh muadz...lama tak jumpe..."

"haah dah 15 thn beb!"
"ni aku nak offer ko jd agen aku utuk pemasaran tv jenama aku samad tv.ko nak tak"
aduhai..tetiba mamat ni.rupenye beliau skang jd manager pemasaran barangan elektronik antarabangsa disamping menjadi ahli bina badan sambilan mr universe.setelah beliau membeli sekotak telur ayam kampung untuk stok beliau selama seminggu.setelah memberikan kad,samad pun beredar...
tinggal aku seorang diri.
semua dah mendirikan rumah tangga..
semua sudah berjaya membawa haluan masing2.
hanif dah jadi pakar ekonomi malaysia Al hafiz.dengar khabar ingin masuk ke arena politik malaysia.haha aku doakan ko jadik PM baru bagus malaysia nie.hanif dengan roziedayana bekas graduan Darul Quran Jakim.oh yer rozie?dia dah jd DR yg hafizah gak.juga mendapat suami yg DR haaa.DR *****.punyai anak.aku tak ingat beraper.
begitulah..banyak lagi khabar2 yg aku dengari..
alamak...pagi ni aku kene hantar anak sulung aku daftar darjah satu..ngeee.cepat2.setibanye aku di rumah,kami makan sarapan bersama.lalu aku panggil anak sulung ku aisya humaira sofea masuk dalam kereta dan menuju ke sekolah rendah kebangsaan putrajaya 1....
aku bawa anak sulung aku ke pejabat sekolah.lalu membayar beberapa not untuk pendaftaran..lalu menuju ke kelas.relax je anak aku ni cam tak de ape2 lak."sofea x takut ke nak sekolah"..dia kata.."abi x nak hantar fea masuk sekolah asrama ke?".."eh awk baru sekolah rendah laa nnt g la asrama.."superb glier anak aku ni..maka aku pun berjumpa dengan guru kelas.memakai songkok tinggi,berspec mata tebal,keputih2 han.berjanggut sejengkal...tertera di poketnye..EN AZAMUDDIN.
"eh muad'z hehehehe"(x abis2 gelak beliau)
"azam awat tak habaq ang posting kat sini..."
"eh bukan aku je,paoi pun ade kat sini.guru besar lagi..."
"owh nnt kim salam yer..."
amboi...chikgu korang yer..
"tu siape abi?abi..tu siape..fea tanye ni..."
"tu laa kwn abi time sekolah dulu.dia teror bagi ceramah.ust Azam"
oooo.
lalu aku pun pulang.bersiap untuk pergi membeli barangan dalam pukul 11 gitu.tiba2 enjin kereta brabus ku buat hal.lalu tersadai di tepian jalan berhampiran alamanda...lalu ade seorang india Mr Raju menarik keretaku ke sebuah bengkel berdekatan..


"Pusat automobil Ashraf othman.Pusat automobil kereta mewah antarabangsa sahaja.juga perunding automobil menteri2 dan VVIP seluruh negara"
"membekal,membaiki,membeggar,menukar,merosakkan,mencari sparepart,menservis,menerima,menolak,mengedit,mengumpat,merosak,mengepam.segala2 kereta mewah antarabangsa sahaja!!"
aku terbaca di papan tanda sebuah bengkel...
hey mr raju.ini tauke ini kedai g mana?

owh dia itu ashraf skrg di LONDON untuk kasi presentation kereta baru itu queen elezabath..
fuh bergayer ko acap.....














1 comments:

Anonymous said...

muadz, sambung r lagi crite ni..huhu

Related Posts with Thumbnails