PhalanxoflegendZ Ver 4.5

cheretera kita 15 tahun nanti...

Assalamualaikum 22/3/2026
ingin ku ukir sebuah diari kisah yang berlaku pada ketika ini...oh celik2 daku sudah berumur 32 tahun memerangkap bapak kepada tujuh orang anak bersama isteri tersayang...hari ini daku cuti,alhamdulillah bos aku di bank islam (islamic bank advisor) memberikan ana cuti bergaji....
saatku mencelikkan mata di keheningan pagi udara malaysia.tahun 2026.banyak berubah.saat ini aku melihat saat terbit bertari sewaktu pulang solat subuh dari masjid berdekatan..aku ingat pesan rakan ku zaid ketika di sepintar dahulu."muadz kalau kita berpisah,kau jangan lupakan aku"..aku takkan lupa kau zaid.saat ini aku pulang..sampai je rumah aku buka tv yg berada di ruang tamu...
"eh macam kenal"mataku ku kecikkan..kelihatan org yg memakai uniform lengkap tentera bersama serban beliau..dalam slot motivasi pagi tv3 ketika itu,ku lihat tertera nama Tuan Guru Dr Faiz Ikmal B sofian."wuyoo beliau kini bertugas sebagai KAGAT Angkatan Tentera Malaysia.tersenyum ku sendirian.ini sahabatku ketika berada di sepintar dahulu.dah popular beliau.
aku keluar rumah.untuk membeli sarapan untuk familiku...aku lalu depan stadium bukit jalil.kelihatan juga sahabatku Dr luqman syahir dan Dr Faizzuddin.mereka sedang mentrainkan pasukan negara untuk ke piala dunia.jgn main2.mereka amik menda ntah tergeliat lidah ku nak menyebutnya.fizio terapi.kalo tak silap.memastikan athlet malaysia kan kekal segar bugar seperti mereka tatkala di sbpi rawang dulu...aku melihat mereka.mereka tak nampak aku.
ku sampai ke kedai mamak...ku gapai surat khabar.tersengihku sendirian."PENEMUAN BARU DR AMIR ".Antibiotik madu....tibatiba kereta BMW singgah di sebelahku........................

rakanku,Dr amir,Dr Kamal,Dr Ikmal,IR farhan afiq

the end of part 1.

nnt aku sambung k...ni aku nak mintak izin adik beradikku sekalian batch 0509.memandangkan masa kian ketat macam keketatan yg kian memuncak.aku harap kamu semua memberi ijin tok aku memilih sendiri AJK2 induk untuk hari GRADUASI kita tanpa membuat mesyuarat yang akan memakan masa dan tenaga kalian.boleh tak?cikgu fazidah nak cepat...


2 comments:

harishah halim said...

muadz ni suka bercerita kn?

sñåzzý bízårrê ™ said...

smbung la cite lg...best nh...ade x watak ak ?

Related Posts with Thumbnails